سپهر رنگ آرافام

پوشش های آلکیدی

رنگ آلکیدی رویه براق بر پایه رزین آلکیدی بلند روغن طراحی گردیده و دارای سرعت خشک شدن مناسب می باشد. براقیت بالا، مقاومت مناسب جوی، ثبات براقیت، چسبندگی عالی، حفظ رنگ و انعطاف مناسب از جمله خواص این رنگ می باشد. اين رنگ بر اساس رزين الکيدی لانگ اويل يا مديوم اويل با کيفيت عالی ميباشد که مقاومت خوبی را در برابرعوامل جوی يا ضربه پذيری و عوامل خوردگی ملايم بوجود می آورد. اين رنگ جهت افزايش مقاومت لايه های مختلف رنگ می تواند روی لايه اوليه يا پرايمر الکيدی به عنوان يک لايه ميانی جهت کليه سطوح اعم از فلزی و غير فلزی بکار ميرود.

رنگ آلکیدی رویه نیمه براق برپایه رزین‌های آلکیدی ساخته شده ودر انواع فام ازسفید تا مشکی قابل عرضه میباشد . دارای مقاومت‌های مناسب دربرابرشرایط جوی ورطوبتی بوده وقادرند سطوح نیمه براق بسیار زیبایی را بوجود آورند و مخصوص سطوح فلزي ،چوبي ،گچي (با استفاده ازاسترمناسب) مورد استفاده قرار گیرند.

رنگ های اتومبیلی آلکیدی برپایه رزین‌های الکیدی با طول روغن متوسط وپیگمنت‌های دارای کیفیت بسیارخوب در انواع فام از سفید تا مشکی تولید و عرضه می گردد.این رنگ ها دارای کیفیت بسیار عالی می باشد و جهت رنگ آمیزی بدنه اتومبیل ، قطعات فلزی و ماشین آلات صنعتی بکار می رود. مقاومت این رنگ ها در مقابل نور ، رطوبت و تغییرات دما قابل توجه می باشد و دارای چسبندگی بسیار مناسب روی آستر و بتونه های اتومبیل می باشد.

رنگ دریایی آلکیدی اصلاح شده بر پايه رزين های آلکيدی اصلاح شده فرموله گرديده و بواسطه اصلاح صورت پذيرفته بر روی رزين آلکيد، رنگهای اين گروه در مقايسه با رنگهای آلکيدی از خود خواص مطلوبتری ارائه می نمايند و علاوه بر دارا بودن خواص عمومی آلکيد ها دارای زمان خشک شدن بسيار کوتاهتر، سختی بالاتر و مقاومتهای قليايي و جوی بهتر نسبت به رنگهای آلکيدی می باشند.

ضد زنگ اخرایی الکیدی بر پایه رزین الکید لانگ، اکسید آهن و از بهترین مواد اولیه تهیه شده و دارای سختی، چسبندگی عالی برای سازه های فلزی که در شرایط جوی معتدل قرار دارند به کار می رود و از مقاومت خوبی نسبت به رطوبت، آب و حلالهای نفتی برخوردار می باشد.

آستر زینک فسفات الکیدی بر پایه رزین آلکید بلند روغن به همراه پودر ضد خوردگی فسفات روی طراحی گردیده است. وجود پودر فسفات روی در این آستر موجب می شود تا از خواص ضد خوردگی بالائی بهره مند باشد و به دلیل غیر سمی بودن فسفات روی مصرف فراوانی در محیط ها و صنایع بهداشتی دارد.

آستر زینک کرومات الکیدی بر پایه رزین آلکید بلند روغن و پودر ضد خوردگی کرومات روی فرموله شده است. وجود پودر کرومات روی در این آستر موجب افزایش چسبندگی رنگ های رویه به سطح و افزایش خواص ضد خوردگی و مقاومت رطوبتی می گردد.